sponsor_royal_beer@x3

Spot Festival

Streamingtjenesterne rykker ind

Nortvegia

(DK) Alt tyder på, at streamingtjenester som Netflix, HBO, Amazon og Yousee på et tidspunkt vil afløse det traditionelle flow-tv og dermed også produktionen af indhold. Tjenesternes indtog på tv-markedet har sat tv-stationer, kanaludbydere og apparatproducenter under pres. Samtidig
vænner brugerne sig i stadig højere grad til at vælge frit på alle hylder. Alt er i spil, men hvor ender vi? Hør nogle kvalificerede bud på fremtidens tv-udvikling.

Deltagere:

Claus Bülow Christensen (Copenhagen Future TV Conference): Claus har mere end 25 års erfaring inden for medie- og internetbranchen, bl.a. fra TV2, Metronome, svenske Framfab og TDC. Han repræsenterer således mange års erfaring og viden om den digitale medieudvikling. Han arbejder til daglig som udviklingsdirektør i det danskejede selskab Zibra Digital Media Group.

 

Sune Roland (Programchef for TV 2): Kanalchef for TV2-kanalerne, Fri, Charlie og Zulu samt brand- og indholdsansvarlig for TV2/Play. Sune Roland er Cand.mag. i film og medievidenskab med en lang karriere i tv-branchen hos både de største produktionsselskaber, hvor han har produceret for stort set alle broadcastere, samt på både hovedkanal og nu nichekanalerne hos TV2.

 

David Østerbøg (Producer for Deluca Film): David er dansk film- og tv-producer. Han er uddannet på Den Danske Filmskole og Købehavns Universitet. Desuden har han deltaget i internationale kurser, som EAVE og Media Xchange Showrunner. Hans produktioner har fået anerkendelse herhjemme og i udlandet, bla. med tre nomineringer til en Emmy-pris. Hos Deluca Film er David ved at færdiggøre streaming-serien Hedensted High og spillefilmen Emma & Julemanden med premierer i 2015.

 


Moderator: Lucia Odoom
(Redaktør for Poppel Magazine og freelance journalist)
Lucia Odoom er freelance journalist og blogger samt redaktør for Poppel Magazine, som er et lille essayistisk og nørdet printmagasin, der handler om popkultur – blandt andet film, tv, musik og litteratur. Magasinet lanceres d. 30. maj.